xx - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Myrthe Schaik - WaarBenJij.nu xx - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Myrthe Schaik - WaarBenJij.nu

xx

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

03 April 2014 | Suriname, Lelydorp

Zo daar ben ik dan weer! Sorry dat ik zo lang niets van me liet horen maar vergeet eerlijk gezegd soms mijn blog bij te houden ..

De weken vliegen hier echt voorbij. Ik ga al over 2 weken weer terug naar Nederland en wat is de tijd snel gegaan. Ik had graag nog wel een maandje willen blijven maar dat kan helaas niet vanwege leerplicht.
Maar verlang toch ook wel weer naar een gevulde koelkast en een schoon bedje.
Ik ben wel bang dat ik last ga krijgen van het reis virus, ik merk dat ik het erg leuk vind om dingen van andere culturen te zien. Maar ...eerst school afmaken en hard werken (toch mams!)

Afgelopen zaterdag zijn we met de kinderen naar Villa Sapakara geweest in Paramaribo. Dat is een soort museum waar juist de kinderen wel overal aan mogen komen. Elk jaar heeft het museum een thema, dit jaar was het China. De kinderen worden dan helemaal mee genomen in de Chinese cultuur. Wij zouden mee gaan voor de begeleiding van de kinderen, helaas was de begeleiding van ons niet nodig omdat ze zelf daar al genoeg begeleiding hadden. Daarom was er voor ons niet heel veel te doen maar de kinderen hebben het gelukkig erg naar hun zin gehad.

Verder trekken we regelmatig op met de groep die we ontmoet hebben. Zo zijn we met een groep meiden afgelopen zondag naar een festival gegaan buiten de stad. Wij als echt Nederlanders waren daar natuurlijk weer veel te vroeg waardoor we uit verveling maar gingen eten. Uit eindelijk begon het rond 5 uur wat drukker te worden en was het enorm gezellig. ( wij waren er al om 1 uur ..)

Omdat ik hier nog maar 2 weken ben wil ik nog veel tijd hebben met de kinderen. Het contact met de oudere kindjes gaat nog steeds niet heel goed maar zeker wel al beter. Maar met de jongere kindjes hebben we echt een band opgebouwd. Zodra we binnen komen roepen ze onze namen en hangen ze aan je benen. Maar dan te bedenken dat ik straks weer terug ga en die kindjes hier blijven vind ik wel lastig. Vooral omdat je niet weet hoe hun toekomst er uit zou gaan zien, denk ik dat ik ze echt ga missen. Maar ik mis ook de kindjes van mijn oude stage!

Ook wil ik nog gaan proberen een dagje mee te lopen bij de school waar de kinderen op zitten. Puur alleen maar om mee te kijken hoe het onderwijs hier is in Suriname. Ik had het gevraagd aan de juf van 2 kindjes van het tehuis en zij stuurde mij door naar de directrice. Ze vertelde dat ik eerst toestemming bij een bepaald bureau moet halen vanwege inspectie die regelmatig langs komt. Ik ga morgen proberen te bellen om toestemming te krijgen en hoop dat het lukt.

Verder willen we in deze 2 weken nog heel graag het binnenland in om daar eens te kijken. Iedereen die wij hier spreken zegt dat je het binnenland gezien moet hebben als in Suriname bent. We moeten nog even uitzoeken welke trip we willen gaan doen maar dat komt zeker goed!

Het is bij jullie volgens mij een uurtje of half 5, bij mij is het half 12. Mooie tijd om te gaan slapen aangezien ik morgen van plan was even huiswerk te gaan knallen ....

Tot snel & liefs Myrthe xxx

  • 03 April 2014 - 07:39

    Anja:

    Geniet nog lekker de laatste weken! XX

  • 03 April 2014 - 07:50

    Linda:

    Jeetje, wat gaat de tijd snel. Nog maar 2 weekjes. Ik hoop dat het dagje meelopen op school doorgaat. Dat is ook weer een hele ervaring. Veel plezier nog en succes met je huiswerk en stage verslag! Xxx

  • 03 April 2014 - 08:21

    Monique:

    He mop, inderdaad nog twee weekjes!!
    Gaat snel nu!
    Ben ontzettend trots op je hoe je het doet en deze mooie ervaring neemt niemand je meer af.
    Zeker zal je de kinderen missen daar maar hier op de Speelhoeve zijn de kinderen blij om je straks weer te zien en ook je oppas kindjes.
    succes..maak nog gezellige dagen van en uitstspjes.!
    Dikke kus Mo xxxx

  • 03 April 2014 - 12:16

    Denise:

    Toppertje, nog heel veel plezier de komende 2 wkn. Echt geniet ervan, maak mooie foto's. Kindjes mis je altijd. Maar daar kom je ook wel weer overheen. Je kan altijd later nog (als je groot bent en afgestudeerd) terug naar Suriname, Lelydorp.

    Kus x :-)

  • 04 April 2014 - 16:43

    Corinth Van Schaik:

    Ha lieve Myrthe,
    Wat maak je toch een boel leuke dingen mee. Ik hoop dat het binnenland lukt, want dat schijnt echt heel bijzonder te zijn. Tja en dan over 2 weken weer retour. Het zal hier best ffies wennen zijn, maar al die fantastische ervaringen blijven met je meegaan tot je er weer naar toe kan.
    lieve groet, Co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Lelydorp

Stage Suriname

Stage Suriname vanaf 18 februari.


Kindertehuis Maria Hoeve in Lelydorp.

Recente Reisverslagen:

16 April 2014

Laatste weekje!!

03 April 2014

xx

18 Maart 2014

Alweer 4 weken weg

05 Maart 2014

:)

01 Maart 2014

Wauw!
Myrthe

voor mijn opleiding pedagogisch werk Jeugdzorg, ga ik samen met mijn klasgenoot Wendy, voor twee maanden werken in een kindertehuis Maria Hoeve in Lelydorp/Suriname.

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 6981

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 18 April 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: