We maken zoveel mee - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Myrthe Schaik - WaarBenJij.nu We maken zoveel mee - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Myrthe Schaik - WaarBenJij.nu

We maken zoveel mee

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

22 Februari 2014 | Suriname, Lelydorp

We maken al zoveel mee in korte tijd dat we weer leuke dingen hebben om te vertellen.

Donderdag ochtend stonden wij om 8 uur klaar om met Nesta naar De vreemdelingen politie te gaan om een stempel te halen voor in ons paspoort. Ook moesten er euro's gepind worden voor het appartement. Eenmaal aan gekomen bij de vreemdelingen politie hing er 'leuk' een papiertje op de deur dat mensen in een kort broekje, slippers en een hemdje niet welkom waren, en natuurlijk hadden wij allebei die 3 dingen aan... Logisch zou je denken met 29 graden maar oke. Toch een poging gedaan om naar binnen te gaan maar we waren nog geen 3 minuten binnen en er werd ons 'vriendelijk' verzocht het pand te verlaten. Stempel dus nog niet gelukt, volgende week maar nog een keertje proberen in de juiste kleding.
Vervolgens dan verder de stad in gegaan om euro te gaan pinnen, om de goede start van de dag voort te zetten lukte het mij niet om te pinnen, de reden is nog steeds onduidelijk maar het was wel vervelend. Gelukkig is het die dag daarna wel gelukt.

Donderdag zou ook onze eerste werk dag zijn, maar op de terug weg van Paramaribo stelde Nesta voor om ons af te zetten bij 't Vat om daar te gaan lunchen. Goed plan vonden wij. Later die dag zijn we langs de kindjes en Nesta gegaan om de uren nog eens door te geven. Zondag wordt nu onze eerste werk dag. We hadden die avond nog spelletjes met de kinderen gedaan, ze vonden het heel erg leuk.

Daarna leek het ons een goed plan om eens een kijkje te gaan nemen in het nacht leven van Paramaribo, via twee Nederlandse meisje die we tegen kwamen hebben we een betrouwbare taxi gevonden die ons regelmatig ophaalt. Dus de taxi kwam ons om 9 uur ophalen en bracht ons naar 't Vat om daar eerst even wat te drinken. Daar kwam ineens spontaan een Nederlandse man naar ons toe met het verhaal dat we blijkbaar in het zelfde vliegtuig hadden gezeten en dat hij ons dus kende. Man van 37, had onze vader kunnen zijn maar als nog een lieve man en heeft uiteindelijk de rekening betaald :-)
We wilde wel eens verder gaan kijken bij een club, we waren terecht gekomen bij Havana Lounge. Ogen uit gekeken daar, gezellige mensen, veel Nederlanders en een aantal Surinamers die ontzettend goed kunnen dansen.Daar kunnen wij absoluut niet tegen op. We denken er ook over na om eens salsa lessen te nemen!!

Ook hier totaal geen aandacht te kort van de Surinaamse mannen, ik moet daar zelf nog heel erg aan wennen, sommige begrijpen het woord nee nog niet zo goed en dat is wel vervelend. Moet er maar mee leren omgaan, komt wel goed. We werden gelukkig trouw opgehaald door onze taxi maat Rikki.

Vrijdag ochtend hebben we weer lekker rustig aan gedaan, gegeten, nagels gelakt ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk. Lekker geluncht (weer) bij 't Vat. In de avond zijn we samen met Bruce de kleinzoon van Nesta weer de stad in gegaan. Nu bij een andere club, naam is niet echt blijven hangen maar was heel erg gezellig. Ook veel Nederlanders maar ook veel Surinamers die in Nederland wonen. Deze club vond ik leuker dan die we op de donderdag avond hadden.

Morgen gaan we een poging doen om lekker in de zon te zitten, want het heeft vandaag bijna de hele dag geregend, en hard....

Dit was het weer voor vandaag, ik ga nu lekker slapen haha

Liefs Myrthe

• 22 Februari 2014 - 09:25

Pa:

Hoi mooie dochter,

Lijkt het erop dat jullie je draai aardig gevonden hebben. Het nachtleven van Parimaribo hoort daar natuurlijk wel bij hahahah.
    Terwijl jij nu nog lekker ligt te snurken is je oude pa alweer de hei op geweest met dit keer de mountain bike ( jawel) pfffffff. Gelijk weer ff klaar mee hahaha. Nee hoor morgenochtend weer opnieuw. Ik ga zo Thijmen even naar voetbal brengen en daarna lunch voor morgen voorbereiden. Morgen komen Teun&Martina , Co. & Ad, Alien& Ton en Ab& Ineke hier lunchen.
    Vanmiddag laatste schaatswedstrijden olympische spelen en dan is het weer borreltijd !!!
    Leuke gisteren ook ffff face time hè ? Net of je heeeel dichtbij bent.

Groetjes van iedereen hier xxxxxxx pa

• 22 Februari 2014 - 09:51

Mo:

He lief,

Fijn dat het zo goed gaat.
    Dat het uitgaan in Paramaribo leuk zou zijn, was al voorspeld door de vorige stagiaires van Maria Hoeve, en ..gelukkig maar dat dit zo is. Ook fijn dat jullie een "eigen taxi maat" hebben...

Het voelt inderdaad of je "dicht" bent door het face timen en whatsappen...ben benieuwd hoe het werken gaat bij de kinderen...hebben ze de bellenblaas al gezien??

Op het filmpje wat je stuurde van de enorme regenbui, hoorde je allerlei vogels op de achtergrond...zij waren blij met de regenbui..meestal schijnt daarna snel weer de zon...hier blijft het grauw...

Je broers zijn beide vanochtend al vroeg weg voor het sporten, maar dat zal je niet verbazen.

Lekker in de zon vandaag en dikke knuf , ook aan Wendy

ps. waren de kinderen (Nesta) blij met de sport t-shirtjes?

Kus xxx

• 26 Februari 2014 - 08:46

Janine:

Hey Meiden!

Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal, we voelen en ruiken de sfeer bijna.
    Geniet van deze mooie ervaring en we zijn nu al benieuwd naar jullie volgende verhalen.
    Doe de zon de groeten van ons!

Liefs,
    Ed, Janine, Bram en Jet