Eerste ervaringen - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Myrthe Schaik - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Myrthe Schaik - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

20 Februari 2014 | Suriname, Lelydorp

Ja hoor we zijn veilig aangekomen gisteren! We hadden een goede vlucht, wel 20 min vertraging maar geen last van gehad. Wendy heeft zich top vermaakt in het vliegtuig, uurtje slapen, uurtje filmpje kijken, uurtje gegeten ect. Ik vond de vlucht wel echt lang. Wist mezelf geen houding te geven en kon helaas niet slapen.

Toen we het vliegtuig uitstapte was het gelijk heerlijk warm. Je merkte meteen dat je ergens anders was, alles was anders. De warmte, de geuren en al gelijk de donkere mannen die naar ons keken een zwaaide.

Uiteindelijk hebben we best lang moeten wachten op onze koffers. Toen we die eindelijk hadden liepen we richting de uitgang. We leken wel twee beroemdheden, door iedereen werden we aangekeken. Gelukkig waren John en Bruce (de kleinzoon) daar om ons op te halen en konden we gelijk vertrekken.

Ze waren meteen heel erg vriendelijk tegen ons, ze hielpen ons met onze koffers en brachten ons naar het kindertehuis. Daar aangekomen ontmoette we Nesta, onze slage begeleidster. Een hele lieve warm hartelijke vrouw.

We werden vervolgens naar ons huisje gebracht, tegen over het kindertehuis. Ons appartementje ziet er heel netjes uit. We hebben allebei een eigen kamer met een arico, heel fijn!!! Verder hebben we een badkamertje, keuken en een best grote woonkamer met tv, allemaal prima te doen.

Vandaag hadden we nog lekker een dagje vrij, heerlijk uitgeslapen en lekker rustig aan gedaan. We hadden boodschappen gedaan, dat was al een hele belevenis. Op straat krijgen we heel veel aandacht, mannen die kus geluiden naar ons maakte, mannen die bijna hun nek breken als ze in de auto zitten, zwaaien en toeteren, ze doen er alles aan om je aandacht te krijgen. Eventjes wennen maar we kunnen er nog om lachen. Nog …

Later hadden we vandaag de kindjes gezien, ieder kind was er anders en hebben hun rugzakje. Dat heeft Nesta ons meteen vertelt. Soms best heftig. We hadden even Nesta gesproken over de uren en afspraken, dat ging allemaal goed.
Daarna hadden we spontaan zin om de bus te pakken naar Paramaribo, en dat hebben we ook gewoon gedaan. Ook dat was al een hele belevenis. Ze rijden met de deuren open en iedereen gaat in en uit wanneer ze dat zelf willen. Voor nog geen 0,60 cent kwamen we in de hoofdstad. Super leuk alleen al die bus rit.

Uiteindelijk waren we terecht gekomen bij ’T Vat een gezellig Nederlands cafe/terras. Heerlijk gegeten en veel Nederlandse mensen. En onze beste vriend wifi was eindelijk ook aanwezig, we waren niet van onze telefoon af te slaan. Erg eigenlijk dat je na 1 dag al bijna 3 uur nodig hebt om alles terug te lezen en iedereen te spreken en facetime.

Morgen ochtend gaan we vroeg met Nesta naar de vreemdelingen politie in Paramaribo om een stempel te halen voor in ons paspoort en daarna begint onze eerste werkdag. We zijn benieuwd!!

Zo meteen lekker douchen en een paar uitzendingen terug kijken van gtst, altijd leuk ☺

Tot zover onze ervaringen!

Liefs Wendy en Myrthe.

• 20 Februari 2014 - 07:12

Denise:

Gmorgen. Leuk om te lezen zeg. Wij gaan nu opstaan. Jullie pitten nog. x

• 20 Februari 2014 - 08:06

Linda:

Dit klinkt al allemaal erg leuk en spannend. En dan nu vandaag jullie eerste werkdag. Have fun. X

• 20 Februari 2014 - 08:16

Anja:

De eerste stap klinkt helemaal leuk! Veel plezier en succes XX

• 20 Februari 2014 - 08:52

Monique:

Gezellig om jullie zo te volgen!! Leuk om je even spreken via face time te zien. Lekkere werkdag vandaag en geniet van de kids xx Mo

• 21 Februari 2014 - 09:32

Co:

Lieve Myrthe en Wendy,
    Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Maak er een boeiende tijd van. lieve groet, Co&Ad

• 02 Maart 2014 - 18:35

Frieda Weijer :

Hier een berichtje van je buurvrouwtje Frieda.
    Je bent eral weer heel wat daagjes. Je zal eens zien hoe vlug het allemaal gaat .
    Het is fijn dat je het naar je zien hebt.
    Hier is alles wel oke.
    Met Frits gaat het ook wel. Woensdag gaat hij voor het eerst zwemmen,dat is een speciaal zwembad in Baarn. Lekker warm water, onder begleiding,dan gaat hij met beugels het water in. Afwachten hoe het verder afloop.
    Nu meisje het beste met je, het gaat je goed. Ik denk aan je.